Oteller gerek yurt içi ve gerekse yabancı turizm faaliyetleri açısından son derece önemli olan kuruluşlardır ve vadettikleri hizmet kalitesini sunmaları beklenir. Ancak bazı zamanlarda otel hizmetlerinden yeterince memnun kalmayan müşterilerin şikayetlerini nereye ve nasıl yapacaklarını bilmemeleri mağduriyetleri daha da artırıyor. Bu anlamda otel şikayet konusunda bilinmesi ve doğru adreslere başvuru yapılması gerekmektedir.
Tüketici haklarına ilişkin hukuki durum tüketici koruma mahkemeleri tarafından araştırılmaktadır. Türkiye’deki otellerle ilgili yaşanan sorunlar, hizmette kalite düşüklüğü, temiz olmayan oda ve alanlar gibi pek çok sorun karşısında sizinle muhatap olacak pek çok kurum bulunmaktadır. Otelde yer ayrılırken rezervasyon sitesi üzerinde yapılan tanıtım ve reklamları, vadeliden hizmetlerin ve hizmet kalitesinin yerine getirilmemesi durmalarında tüketicinin nereye başvuru yapabileceğini bilmek önemlidir.
Söz konusu durumlar karşısında tüketicinin otel şikayet hattı ile şikayet edebileceği gibi başvuru yapabileceği diğer kuruluşlar da vardır.
Oteller ile ilgili şikayetler şu kurumlara yapılabilir;
- Kültür Bakanlığı yetkili birimlerine
- Türkiye seyahat Acenteleri Birliği birimlerine
- Ticaret Bakanlığı’nın ilgili birimlerine
- Kaymakamlıklarda ve valilik bünyesinde bulunan Tüketici Hakem Heyetlerine
Söz konusu kurum ve kuruluşlara başvuru yapılabileceği gibi aynı zamanda tüketici mahkemeye de başvuru hakkına sahiptir. Oteller ve otellerle ilgili şikayetler ve diğer tüm konular hakkında balnet aracılığı ile detaylı bilgiler alabilirsiniz.
Şikayet Nasıl Yazılmalıdır?
Oteller ve otellerden aldığınız hizmetlerle ilgili bir şikayetiniz varsa, yukarıda bahsedilen dilediğiniz platform üzerinden şikayet başvurunuzu yapabilirsiniz. Ancak otel şikayetleri yapılırken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar bulunmaktadır.
Otellerle ilgili şikayetleri dile getirirken dikkat edilmesi gereken konular şöyledir;
- Kısa ve öz ifadelerle konuyu anlayın; Şikayetinizi kısa ve öz bir şekilde anlaşılır bir ifadeyle dile getirmelisiniz. Ayrıntılara takılmadan şikayet konusunu belirtmeli ve şikayete konu olan otel ve hizmetleri hakkında açıklama yapmalısınız.
- Şikayete odaklanan; Şikayet başvurularınızı yaparken tamamen şikayete konu olan olay ya da durumlara odaklanmalısınız. Gereksiz ayrıntılara ya da otel personeli ile ilgili kişisel olaylara değinmeden ve şikayete odaklanan bir metinle başvuru yapılabilir.
- Hakaret etmeyin; Yapılacak şikayet başvurularında herhangi bir hakaret ifadesi kullanmayın. Yaşadığınız bir olumsuzluk karşısında mağdur da olabilirsiniz ancak şikayet edilirken ve başvuru yapılırken hakaret, küfür ve benzeri ifadelerin bulunmaması gerekiyor.
Söz konusu olan kurallara uyulduğu takdirde olayın kişisel bir mevzu olmadığı anlaşılır ve gerekli incelemeler yapılarak size geri dönüş gerçekleştirilir.
Otel Hizmetleri ve Yorumları
Otellerle ilgili herkesin beklentisi büyüktür. Otelde kalmak ve bir ya da birkaç geceyi otelde geçirmek herkesin yaşayabileceği bir durumdur. Otel reklam sitelerinde her şey mükemmel görünüyor ve büyük vaatler sunuluyor. Ancak pek çok kişi aldığı hizmetlerden yeterince memnun kalmaz. Otellerin her zaman istenilen temizliğe ve hijyene sahip olması beklenir.
Aradığı hizmetleri bulamayanların otel yorum sitesi aracılığı ile yorumlar yazdıkları ve eleştirilerini buralardan duyurdukları da biliniyor. Burada bahsedilen problemler ile tüketici olarak turizm ile ilgili şikayetlerinizi hangi mercilere ve nasıl yaptıkları araştırma konusu oluyor.
Rezervasyon Yaptığınız Siteyi İnceleyin
Aldığınız otel hizmetlerinin kalitesi, içeriği, oda sorunları ve tüm hizmetlerle ilgili bir şikayetiniz olduğunda ilk yapmanız gereken rezervasyon yapılan sitenin incelenmesidir.
Rezervasyon yaptığın sitede yer alan hizmet bilgileri, oda bilgileri ve diğer tüm ayrıntılarla ilgili açıklamalar ve reklamlarla aldığınız hizmeti kıyaslayın. Sitede yer alan bilgilerle satın aldığınız hizmet birbirini tutmuyorsa ve vaad edilenlerle gerçekler uymuyorsa şikayetinizi yapabilirsiniz.
Ancak söz konusu siteyi incelemeden yaptığınız başvurular doğruluğu olmayacağı için olumlu sonuç olmayacaktır.
Balnet Otel Yorumları
Turizm sektöründe otellerde kalan tüketicilerin hakları ile ilgili olarak Gümrük ve Ticaret Bakanlığı da önemli işleri yürütür. Tüketici haklarının korunmasına yönelik yürürlükte olan kanunlar çerçevesinde, mağdur olan vatandaşların ve turistlerin hakları bakanlık tarafından aranır.
Tüketici hakem heyetleri aracılığı ile yapılan tüm başvurular en kısa sürede çözüme kavuşturulur. Tüm bu başvuruların haricinde tüketiciler sorunlarını ve şikayetlerini balnet otel yorumları sitesi ile de gündeme getiriyorlar.
Mağdur olduğunu belirten ve iddia eden tüketiciler Ticaret Bakanlığı birimlerine de başvuru yapabilir.
İlçelerde il ve ilçe valiliklerinin himayesinde kurulan Tüketici Hakem Heyetleri tüketicilerin her türlü şikayetlerini değerlendirme ile karar verirler. Başvurularda sözleşmelerin, faturaların, ödeme belgelerinin ve diğer ilgili belgelerin sunulmasında fayda vardır.